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Revuelta viral contra Amazon
Posted by FunkyPuma
on
lunes, abril 13, 2009
in
Changarros,
Facebook,
Tecnologia,
Twitter,
Zoociedad
Jackie Huba hace una excelente anatomía de la revuelta que le están armando a Amazon por su decisión de eliminar el "rankin" de ventas de libros con contenido adulto de su página.
Todo inició ayer domingo con el "poust" de un bloguero, y en sólo 24 horas se ha dado todo esto:
Por si a alguien le queda duda del poder de organización que Internet le da a la gente...
Ojalá en México fuéramos así y lo utilizáramos para obligar a mejorar a nuestros funcionarios públicos y a nuestras empresas ¡¿quién dice yo!?
Vía Church of the customer
PD #glitchmyass, jajaja
Todo inició ayer domingo con el "poust" de un bloguero, y en sólo 24 horas se ha dado todo esto:
- "Twitter. Users begin using the hastag #AmazonFAIL. It was the number-one trending topic on Twitter search all day. After an Amazon spokesperson told CNET news that the de-ranking was "a glitch in our system and is being fixed," Twitterers responded with a new hashtage: #glitchmyass.
- Blogs. Over 5,000 blog posts about the news. It was the top story on the widely read Techmeme.
- Facebook. The AmazonFail Group launched, quickly gathering 1,200 members out of the gate.
- Online petitions. Online petitions sprang up protesting the "adult" policy. One gathered more than 9,000 signatures in a few hours' time.
- Google bomb. A blogger launched a campaign to redefine "Amazon rank" on Google. It's working. This page is #2 in the search rankings.
- Hacking. Protesters started tagging the de-ranked books on Amazon site with #AmazonFAIL. At last count, 882 books were tagged.
- Logos. People created logos for the protest.
- Merchandise. #glitchmyass boxer shorts, t-shirts and other apparel are for sale!
- Complaint templates. Customers wanting to complain and who need writing help can use this pre-crafted complaint letter.
Por si a alguien le queda duda del poder de organización que Internet le da a la gente...
Ojalá en México fuéramos así y lo utilizáramos para obligar a mejorar a nuestros funcionarios públicos y a nuestras empresas ¡¿quién dice yo!?
Vía Church of the customer
PD #glitchmyass, jajaja